måndag 29 oktober 2012

Bara vanligt vatten del 2

  Skorstensfan är borta nu, min lycka är total! Nu återstår bara att byta ut eventuellt fuktskadade takbjälkar, väggar, innertak, garderober etc och lägga in nytt golv och göra ett fräsigt dressingroom. Och självklart att se om tätningarna håller....Knappt en droppe på en vecka, men tittar jag ut samt på väderprognoser så utlovas det tilltagande regn och blåst, så nu blir det upp till bevis.
  Får jag lov att säga att utförarna gjorde i övrigt ett bra jobb, utom med städningen.... En rejäl bit gammal isolering, murbruksbitar, tunt fint damm över allt, vad tusan hade de dammsugaren till egentligen, tejp (ok, det är bonus!) skräpade kvar, och döm min förtjusning när jag upptäcker att vår nya golvmopp är full med bruksmuts.....men okej, min nemesis är borta för alltid, städa lite klarar jag, nu håller vi tummarna när regnet börjar falla.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar