måndag 29 oktober 2012

En helt vanlig helg

  Shoppa, laga mat, dricka vin, somna i soffan med ljus tända (värmeljus tackolov) lite sovmorgon, baka, köpa bromsbelägg till Passaten, handla på hälsokosten, hälsa på svärfar, tvätta Passaten, laga mat, dricka lite mer vin, titta på månen, lite sovmorgon med en bonustimme, konstatera att skittunnan behöver tömmas (resulterar i idiotsnabba duschar och rädsla för att spola i toaletten), bli hysterisk över spindlarna, tvätta två motorcyklar, byta däck på volvo, byta däck och bromsar på Passaten, rensa ur garaget, slå kindbenet i en hylla så det small, laga mat och dricka ytterligare lite mer vin framför Solsidan. Tur att en av mina bröder kallade mig Ylle & syster Yster, det kan väl inte tolkas som en förkortning? Jag måste vara som gjord för livet i Saltis.
  Hälsokostbutiken på Tippen var en härlig upplevelse, en förbindlig äldre herre som vänligt och lätt tafatt frågar om man hittar det man söker eller om hjälp önskas. Här finns dessutom allt mot allt du  kan komma på och lite till (det bor en liten hypokondriker i mig, jajamän!), till och med "sol"blekningsspray för håret som säkert försvann från övriga handeln för 15 - 20 år sedan, jag minns mamma köpte det. Genuint trevlig liten butik! Parkeringen på andra baksidan, den mot Saltsjöbanespåren, där var det ordning och reda! Knappt skönjbara p-rutor, men bilarna stod så prydligt nedanför de vajande, halvnedfallna reklamA1:orna för ICA.
  Ingen fiskbil denna helg dock, den var väl i Upplands Väsby, jag har hört att den kommer dit också. Privilegierade människor på den sidan stan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar