tisdag 8 oktober 2013

Michel, Professional Haircare på Tippen

  Så var det äntligen dags. Som en uppenbarelse hägrar den nyöppnade salongen mitt inne på Tippen, en glänsande pärla i det grå, en liten bit av Beverly Hills och Hollywood mitt i vardagen. Bara att kliva över gränsen in i lokalen känns nästan högtidlig, och jag blir erbjuden att slå mig ner, vill jag kanske ha något att dricka, kaffe, te, något annat från den sprillans maskinen i hörnet av den trevliga tjejen.
  Glider ner i mjuka vita fotöljer i modern stil och plockar upp senaste (! Inga gamla Se&Hör här inte!) Elle som ligger prydligt tillsammans med andra lockande tidskrifter på glasbordet, och bläddrar lättjefullt medans en air av exklusivitet omsluter mig i väntan på min tid. Japp, numer kommer jag i tid.
  Sen blir det min tur. Den energi med vilken jag får förslag utifrån mina egna tafatta idéer är enastående och sen blir det tvätt. Förstå att få glida ner i ytterligare en mjuk fotölj, som sakta fälls ner nästan horisontellt och sedan masserar hela min baksida samtidigt som jag får en hårbottenmassage, skoja inte, hade han rakat av mig håret där och då hade jag bara fortsatt flina avslappnat.
  Vips så ryker en decimeter hår eller två väl framför spegeln, jag hann inte ens bli nervös och ångerfull, så där som bara jag kan bli, jojo, massagestolen gjorde sitt. Sen sitter jag där, med ny frisyr, en timme har flugit bort och om jag får säga det själv en smula blygsamt, så ser jag ganska så både stil- och flärdfull ut. Mitt enda aber är att jag hoppas att jag lyckas med stylingen och gör klippningen rättvisa.
  Låt mig säga så här: har du inte redan varit här, eller redan har en tid bokad, så se för sjutton till att göra det illa kvickt, det här är en succé, inte bara för Michel, utan för hela Tippen. (jag kan även rekommendera det nya caféet Sweet&Pure nästan vägg i vägg) Michel är en trollkarl, kort och gott, och här finns en känsla av att just du är vip, det känns lyxigt rakt igenom.
  Jag glider härifrån leende, med en känsla av att ha blivit fullständigt spoiled rotten och med en hållning som skulle göra en ballerina avundssjuk, och ser redan fram emot nästa besök. Glamouren smittade av sig, precis som jag hoppades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar