måndag 14 oktober 2013

Bara vanligt vatten - Prolog; Northpower Takentreprenader

  Nu är hösten här på allvar, det är otroligt vackert med trädens alla skiftningar, i allt från ceriserött till orange och gult i den klara luften, nog är Sverige vackert alltid, och för en gångs skull känns det som att man inte blev helt överrumplad, pang! så var det ny årstid, jag har hunnit med att se förändringen.
  Med hösten kommer också mera regn, även om vi hittills varit tämligen förskonade från även det. Hur har det gått då, undrar ni nu? Taket, är det klart nu? Ja, kära ni, det är klart! Det är tätt! Det är urtjusigt! Ni som redan läst inlägget "It's all fun and games...." har ju redan lite förhandsinfo, men jag vill verkligen slå ett extra slag för de norrländska krafterna hos Northpower Takentreprenader.
  Från början till slut har det varit bra, från offert med alla tusentals ändringar från oss som mottogs med stort tålamod, all samordning, kommunikation, utförande och avslut. Mats som varit med oss hela resan förtjänar en eloge, som till och med jobbat kvällar och helger för oss i olika frågor (japp, skamlösa är vi) och alla hans trevliga killar, snickaren Fabian med kollega och Northpowers personal, som varit här och arbetat med taket också, från ottan tills solen gått ner, och alla de fördomar var och en kan tänkas ha om hantverkare får komma på skam. Vi har med förtjusning bjudit dem alla på kaffe och fått löpande uppdateringar under arbetets gång, och som bonus en trevlig pratstund.
  Visst, jag ska erkänna, är man som jag ovan vid renovering och en smula nervöst lagd i vissa avseenden, så nog har det varit lite pirrigt, men det norrländska lugnet verkade genomsyra allt, så efter första dagen kändes det helt naturligt att ta sig fram mellan containrar och takrester medelst hasning, ålning och kravling. Kärt besvär om ni förstår vad jag menar.
  En av kvällarna hjälpte jag grabbarna att städa upp lite av det som ramlat utanför. Jag är sån, vill gärna hjälpa till och känna mig duktig, en hopplös fröken duktig. Jag hoppas vid alla gudar att de inte tog illa upp och trodde det var för att jag tyckte att de skräpat ner. I så fall, förlåt!!
  Så, till Northpower Takentreprenader, ett stort tack med rosor och champagne, och till dig som funderar på om det är dags att byta ut ditt tvivelaktiga papptak, gå in genast på: http://northpower.se/ och klicka in dig på Takentreprenader och fixa en offert. Nu.
  När det är dags att byta tak på gäststugan vet jag vart vi vänder oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar