lördag 10 november 2012

Högst på önskelistan

  "Äntligen är den här" är det jag möts av när jag ramlar in på Tippen efter en hård arbetsvecka för att införskaffa lite vin (i box om någon undrade) halstabletter och glass, allt man behöver för en bra fredagskväll.
Vad var äntligen där då? Jo, saltismunkjackan! Som vi har väntat! Eller?
  Visste inte ens att den fanns att vänta på, men visst, det finns tröjor som det står Södermalm på, det har jag själv haft, så varför inte ståta med Saltsjöbaden över bröstet? Färgen är klassiskt blå, och på högra ärmen står årtalet 1891, det år som K.A Wallenberg köpte marken och började uppbyggnaden av det som i dag är Saltsjöbaden.
  Jag vill absolut ha en, så kära släkt, samla ihop 700 spänn, för det kostar den, mycket prisvärt får jag lov att säga, och ge mig en i julklapp, fast jag undrar hur många som förstår min ironi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar