onsdag 3 juli 2013

Lyxliv

  Lyxliv, det är att ha nära tillgång. Det känns som jag befinner mig mitt i den lyxen, det är nära  till naturen i lagom dos, det är nära till vattnet, det där lugnet och den där ron är precis där, bilen precis utanför dörren och båten ligger bokstavligt och klockat på fem minuters gångavstånd. Halva tiden om man småspringer eftersom man glömt sin mobil efter en tre timmars storstädning av interiör avslutad med picnic i kvällsolen. Det är lyx! Tänk om jag hade behövt springa i en halvtimme! Nja, då hade jag nog tagit bilen, men på mindre än tio minuter var allt frid och fröjd igen, inklusive kapellsättning, och det kan jag tala om är inte det lättaste.
  Till jobbet är det dock ganska långt, men vad gör väl det när man kommer hem till storslagen utsikt i ett hus som inte delas med house-spelande ungdomsligister som väsnas till kl 03 på morgonen när man själv ska upp och jobba dagen efter. Vår grannar har i alla fall inte klagat på midsommarnattens "skön"sång från altanen. Än. Hur som helst är det värt det. Avståndet till jobbet alltså. Varje dag. Ett liv i lyx, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar